46,6600$% 0.12
53,1528€% 0.09
62,0951£% -0.01
6.130,13%1,67
10.131,00%1,34
40.306,00%1,23
14.274,02%0,10
฿%
Ξ%
$%
12:57
Ankara’nın Nallıhan ilçesinde ipek böceği yetiştiriciliği geleneği devam ediyor.Yukarıbağdere Mahallesi’nin sakinleri, boş bir evi ipek üretimi için kullanıyor.Haftanın belirli günlerinde toplanan mahalleli, imece usulüyle ipek böceği yetiştiriyor.Muhtar Mehmet Kale, yaptığı açıklamada, eski yıllarda bölgedeki her evde ipek böcekçiliği yapıldığını söyledi.Geleneği sürdürmeye karar verdiklerini dile getiren Kale, “En büyük avantajımız köyde dut ağacının bol olması. Böcekler dut yapraklarını tüketiyor. Her yaştan kişi ağaçlardan yaprak topluyor.” dedi.Kale, Nallıhan Kaymakamı Semih Doğanoğlu ve Belediye Başkanı Ertunç Güngör’e desteklerinden dolayı teşekkür ederek, “Tırtıllar 5 gün dut yaprağıyla beslenip 2 gün uyuyorlar. Yaklaşık 15 gün sonra koza saracaklar. Hem gençlere örnek olmak hem de mahallemize katkı sağlamak için çalışıyoruz.” diye konuştu.

Ankara’nın gururu namağlup olarak çifte kupa sevinci yaşadı
1
Siirt Vakfı’ndan Tarihi Başarı! Tevfik Cengiz: “Bu Gurur Tüm Siirtlilerindir”
150 kez okundu
2
Ankara’da yağmur ve şükür duası yapıldı
61 kez okundu
3
Kazada ağır yaralanan Ankara Enduro Motosiklet Kulübü Başkanı hayatını kaybetti
58 kez okundu
4
Gençlerbirliği, kupadaki Trabzonspor maçının hazırlıklarına başladı
57 kez okundu
5
Ankara’da siyaset, yargı ve iş dünyasının önemli isimlerini buluşturan düğün
48 kez okundu