DOLAR

46,4673$% 0.04

EURO

53,1852% -0.23

STERLİN

61,6385£% 0.2

GRAM ALTIN

6.281,18%1,22

ÇEYREK ALTIN

10.415,00%-0,42

TAM ALTIN

41.499,00%-0,42

BİST100

14.710,91%-0,16

BİTCOİN

3018592฿%1.59866

ETHEREUM

81608Ξ%2.008

TETHER

46.41$%0.03143

Sabah Vakti a 02:00
Ankara AÇIK 24°
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a
  • Tcg Haber
  • Gündem
  • Robotlar işleri devralamaya başladı: Otomotiv devi 1000 kişiyi çıkardı, 50 robot aldı

Robotlar işleri devralamaya başladı: Otomotiv devi 1000 kişiyi çıkardı, 50 robot aldı

ABD merkezli otomotiv şirketi General Motors, Detroit'teki fabrikasında çalışan yaklaşık 1000 işçiyi işten çıkarırken, bunların yerine 50 robot görevlendirdi.

Yazıyı Paylaş

Son dönemde yapay zeka ve robotların iş dünyasını kökünden değiştireceğine dair tartışmalar devam ederken dikkat çekici bir gelişme ABD’de yaşandı…General Motors 1000 kişiyi işten çıkardı, yerlerine 50 obot yerleştirdiABD’nin önde gelen otomotiv şirketlerinden General Motors, Detroit’teki amiral gemisi montaj fabrikasında 1.000’den fazla işçiyi işten çıkardı. Şirket bu işçilerin yerine 50 robot yerleştirdi ve bu durum işçi sendikalarının büyük tepkisine yol açtı.Haberlere göre, elektrikli araç modellerine olan talebin keskin bir şekilde azalması ve bunun sonucunda maliyetleri düşürme çabaları nedeniyle, GM’nin Michigan’daki Factory Zero fabrikasında montaj hattına “işbirlikçi robotlar” yerleştirdi. Şirket bu robotlara “cobot” adını verdi.Medya kuruluşu AutoBlog’a göre, makineler artık orada kalan insanlarla birlikte çalışarak, araçlar ray üzerinde ilerlerken gövde panellerini takıyor.Crain’s Detroit Business’a göre, otomobil üreticisi, rekabetçi kalmak ve işçiler için “güvenlik ve ergonomiyi” iyileştirmek için Detroit-Hamtramck elektrikli kamyon fabrikasında cobotların gerekli olduğunu savunuyor.SENDİKA TEPKİ GÖSTERDİSözcü Kevin Kelly, “Operasyonlarımıza daha gelişmiş teknoloji getirme çabamızın bir parçası olarak, üretim alanımızın tamamına cobotlar yerleştiriyoruz. Factory ZERO’da, bu makineleri ekibimizle birlikte uyguluyoruz; bu da operasyonlarımızı esnek ve rekabetçi tutarken güvenlik ve ergonomiyi iyileştirmeye yardımcı oluyor” dedi.Ancak Birleşik Otomotiv İşçileri Sendikası 22. Bölge Başkanı James Cotton, ABD medyasına konuşarak duruma tepki gösterdi.Cotton, makinelerin maliyet düşürme önlemi olduğunu ve sendika üyelerinin işlerini elinden aldığını söyledi. Cotton, “İş gücümüz elimizden alınıyor. En tepeden en alta kadar, fabrikalarımızda bu tür robotların bulunmasından tiksiniyoruz” dedi.

YORUMLAR

s

En az 10 karakter gerekli

Sıradaki haber:

Arkadaşlık uygulamasından restorana: 'Yüksek hesap' tuzağına 6 kişi düştü

HIZLI YORUM YAP