DOLAR

46,4994$% 0.05

EURO

52,8151% -0.24

STERLİN

61,2375£% -0.28

GRAM ALTIN

5.985,44%-2,57

ÇEYREK ALTIN

9.977,00%-2,26

TAM ALTIN

39.736,00%-2,24

BİST100

14.331,21%-1,43

BİTCOİN

2820667฿%-2.56602

ETHEREUM

76008Ξ%-1.16098

TETHER

46.43$%0.00659

Sabah Vakti a 02:00
Ankara AÇIK 27°
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a

Dava sonuçlandı! Taksiciler "Biz kazandık" diyor, Martı TAG istinafa gidiyor

İstanbul Taksiciler Esnaf Odası'nın Martı TAG'a karşı açtığı haksız rekabet davasında mahkeme kararını verdi. Taksiciler kararı "zafer" olarak yorumlayıp uygulamanın kapatılacağını savunurken, Martı TAG'ın sahibi Oğuz Alper Öktem ise tedbir talebinin reddedildiğini belirterek dosyayı istinafa taşıyacaklarını ve mücadeleyi sürdüreceklerini açıkladı.

Yazıyı Paylaş

Çağlayan’daki İstanbul Adliyesi olağanüstü günlerinden birini yaşadı. Taksicilerin açtığı Martı TAG davasında karar çıktı. İstanbul Taksiciler Esnaf Odası’nca (İTEO) “haksız rekabet” suçlamasıyla Martı TAG hizmetine karşı açtığı davanın görülmesine Çağlayan’daki İstanbul 14. Asliye Ticaret Mahkemesi’nce devam edildi.Duruşma öncesinde tarafların çağrısı yankı buldu. Sadece İstanbul’da değil, yurdun dört bir yanından taksiciler duruşma için Çağlayan’a geldi. Bir taksici grubunun beyzbol sopalı fotoğrafının sosyal medyaya yansıması üzerine İTEO Başkanı İsmet Dalcı çağırı yaptı. “Provokasyona gelmeyin” uyarısı yapan Dalcı “Biz yasal, resmi, hak sahibi esnaf teşkilatıyız. Edebimizle Çağlayan’a geleceğiz, edebimizle alandan ayrılacağız. Devletimiz her zaman bizim yanımızda” ifadelerini kullandı.Çok sayıda çevik kuvvet ekibi yeşil şapkalı “paylaşımlı yolculuk uygulamaları” temsilcileri ile sarı şapkalı taksiciler arasında değişik noktalarda önlem aldı. TOMA’lar konuşlandırıldı.MAHKEMEDEN KARAR ÇIKTIDuruşma sonunda mahkeme Martı TAG hizmetinin haksız rekabet oluşturduğuna hükmetti. Davanın 7’nci duruşmasında çıkan karara göre Martı TAG ve TAG sürücü hizmetlerinin web sitesi ile mobil uygulamasının her türlü mecrada sunulmasına ve reklam faaliyetlerinin yürütülmesine engelleme kararı verildi. İstanbul 14. Asliye Ticaret Mahkemesi tarafından verilen bu yasak kararının istinafa açık olduğu belirtildi.”KAPATMA KARARI VERDİ”İstanbul Taksiciler Esnaf Odası Başkanı İsmet Dalcı adliye önünde yaptığı açıklamada “Martı TAG’ın haksız rekabet yaptığı, korsan taksicilik yaptığını tescilledi” dedi. Dalcı şunları söyledi:”Taksi esnafıyla korsan uygulama Martı TAG arasında Çağlayan Adliyesi’nde bir dava vardı. Mahkeme heyeti nihai kararı verdi. Korsan uygulama Martı TAG’ın haksız rekabet yaptığı, korsan taksicilik yaptığını tescilledi. Kapatma kararı verdi. Kazanan taksi esnafı oldu. Biz taksi esnafı olarak haklılığımızı her zaman mahkemeye, bilirkişi raporlarına da beyan edildi. Çok şükür kazandık. Bugün Türkiye’nin dört bir yanından esnafımız buraya geldi. Çağlayan Adliyesi’nde binlerce esnaf hep birlikte coşkuyla bu kararı karşıladı. Buradan herkese emeği geçen herkese teşekkür ediyorum. Güzel bir netice aldık. Bundan sonra daha iyi olacak. Biz taksi esnafı olarak da işimizi daha iyi yapacağız. Müşteri memnuniyeti bizim için çok kıymetli. Kesinlikle müşterilerimiz de korsan uygulamaları artık tercih etmeyecek. Evet, şimdi mahkemeye kesin kapatma kararını verdi. Gerekçeli kararı yazdıktan sonra BTK’ya yazı gönderilecek, tedbir uygulanacak. Ondan sonra işlem tamam zaten.”İSİM DEĞİŞİKLİĞİNE GİTMEYE ÇALIŞIYOR”Martı, yeni bir tane ‘Operatör’ diye yeni bir uygulama ile isim değişikliğine gitmeye çalışıyor. Mahkeme de buna inşallah kesinlikle müsaade etmeyecek. Yasal taksi esnafının hakkı, hukuku kesinlikle artık gasp edilmeyecek. Dün Oğuz Alper Öktem sosyal medyada bir video çekiyor. Biz beş senedir ne güzel şey yapıyorduk. Şimdi İsmet Dalcı nereden çıktı da böyle gelişmeler oluyor diyor. Biz esnafımızın hakkı, hukukunu korumaya talip olduk. Çok şükür dört ayda da İstanbul’da, Türkiye’de de başarılı olduk. Esnaf da burada çok güzel bizi… Bizi karşıladı, bağrına bastı. Bakın mahkeme bitti, kaç saat geçti. Herkes bizim yanımıza destek olmaya çalışıyor. Allah hepsinden razı olsun. Biz de esnafa mahcup olmamak için elimizden geleni yapacağız”OĞUZ ALPER ÖKTEM: BİZİ YILDIRAMAZLARMartı TAG uygulamasının sahibi Oğuz Alper Öktem ise “Karşı taraf uygulamanın durdurulması için tedbir talep etti. Hakim bu tedbiri reddetti. Biliyorsunuz hakkımızda bizi yıldırmak için onlarca dava açıyorlar ama bizi yıldıramazlar. Bu dosyada istinaf mahkemesine gidecek, hukuka inancımıza tam mücadeleye devam edeceğiz. Önümüzde yıllarca sürecek bir süreç var. Hayırlı olsun herkes arabalarının başına direksiyonlarının başına devam” dedi.

YORUMLAR

s

En az 10 karakter gerekli

Sıradaki haber:

Kartal’da kiracı dehşeti: Ev sahibini bıçaklayarak öldürdü

HIZLI YORUM YAP

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.