46,6265$% 0.12
53,1132€% 0.07
61,6309£% 0.06
6.012,49%-0,28
9.949,00%-0,48
39.625,00%-0,48
14.259,75%-0,50
2793011฿%-2.5119
72617Ξ%-5.25232
46.56$%0.25545
02:00
Enerji sektöründe dijitalleşme adımları hız kazanırken, faturalandırma ve tüketim takibinde vatandaşın hayatını kolaylaştıracak devrim niteliğinde bir proje gündeme geldi. Türkiye Gazetesi’nden Cemal Emre Kurt’un haberine göre; Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu (EPDK) uzmanları, akıllı elektrik sayaçlarının gelecekte su ve doğalgaz tüketim verilerini de toplayan ortak bir dijital altyapı merkezine dönüşeceğini açıkladı.Üç Farklı Tüketim Tek Dijital Platformda BuluşacakGerekli mevzuat ve yasal altyapının oluşturulması halinde su ve doğalgaz sayaçlarının akıllı elektrik sayaçları üzerinden entegre bir şekilde okunması planlanıyor.Bu ortak altyapının tüketiciye sunacağı temel kolaylıklar şunlardır:Tek Uygulama Kolaylığı: Vatandaşlar farklı kurumların uygulamaları arasında geçiş yapmadan elektrik, su ve doğalgaz tüketimlerini tek bir ekran üzerinden takip edebilecek.Anlık Kullanım Bilgisi: Sistem üzerinden anlık kullanım verilerine ulaşılabilecek.Geçmiş Dönem Karşılaştırması: Kullanıcılar geçmiş aylara ait tüketim miktarlarını karşılaştırarak tasarruf planlaması yapabilecek.Teknoloji Bağımlılığı MASS ile Son BuluyorUzmanlar, geliştirilen altyapının “Milli Akıllı Sayaç Sistemi” (MASS) adıyla milli bir ekosistem olarak tasarlandığını kaydetti. Farklı üreticilerin geliştirdiği sayaç, modem ve haberleşme yazılımlarının bu ortak protokol sayesinde bir arada sorunsuz çalışabileceği ifade edildi. Bu hamleyle hem kurulum ve işletme maliyetleri ciddi oranda azaltılacak hem de enerji dağıtım şirketlerinin tek bir teknoloji tedarikçisine olan bağımlılığı ortadan kaldırılacak.Kırsal Bölgeler İçin “Hibrit” Çözüm KapıdaSistemin ilk aşamalarında coğrafi şartlar nedeniyle kırsal bölgelerde kullanımın sınırlı kalabileceğine dikkat çeken uzmanlar, bu sorunu aşmak için hibrit bir yapı tasarlandığını belirtti. Elektrik hattı üzerinden veri iletimini sağlayan (PLC) teknolojiler ile radyo frekansı üzerinden çalışan sistemlerin bir arada kullanılacağı bu yeni model için AR-GE çalışmalarına hız verildi. Hibrit model sayesinde, en uzak yerleşim yerlerinde bile kesintisiz ve yüksek verimli veri akışı sağlanarak operasyonel verimlilik maksimuma çıkarılacak.

FIFA Dünya Kupası'nda 3,6 milyon taraftarla rekor kırıldı
1
AK Parti İl Başkanı sahneye çağrılırken anons krizi! Bakan Yardımcısı, anında müdahale etti
1857 kez okundu
2
İran: Lübnan savaşını sonlandırmak için ilerleme kaydedildi
801 kez okundu
3
Polonya ile ticarette yeni hedef 15 milyar dolar
646 kez okundu
4
Bakan Çiftçi, çeşitli temaslarda bulunmak üzere KKTC'ye geldi
542 kez okundu
5
Trump: Hürmüz Boğazı tamamen ücretsiz olacak
523 kez okundu